Klimapositiv afterwork hos ASIA

28. mars 17:00

HVA ER KLIMAPOSITIV AFTERWORK?

I samarbeid med CHOOOSE har ASIA lansert en månedlig afterwork for å feire alle som gjør noe bra for miljøet. Målet er å inspirere flere folk til å bidra i kampen mot klimaendringer. Det blir hyggelige priser i baren, og mulighet for å teste vår klimapositive taquitos. Overskuddet fra Asias afterwork går til klimakampanjen 100% Oslo, som har som mål å gjøre Oslo til verdens første klimapositive by.

For hver øl du kjøper går hele 35 kroner til å kjøpe CO2 kvoter, noe som tilsvarer seks flyreiser fra Oslo til London. VELKOMMEN TIL AFTERWORK.

KOMMENDE AFTERWORKS:

  • Torsdag 28.mars med Katapult Ocean
  • Torsdag 25.april med Telia
  • Torsdag 23.mai med Ducky og Total Ctrl 

 

ASIA begynte samarbeidet med CHOOOSE i november og innførte verdens første klimapositive afterwork. En uformell samling en gang i måneden hvor det blir presentert en bedrift eller et initiativ som gjør noe bra for miljøet hver gang.

– Da vi hørte om kampanjen til CHOOOSE om 100% Oslo så vi umiddelbart muligheten til å være med på et prosjekt som både var positivt for klima, men som også engasjerer folk som bor i Oslo. Når Oslo nå i 2019 er miljøhovedstad popper det opp flere og flere bra start-ups og initiativer som er med på å bevisstgjøre alle som bor her på hva vi kan bidra med for å forbedre miljøet. 

Gjennomfører dere andre miljøvennlige tiltak i bedriften? I så fall hvilke? 

– Det begynte med at vi fikk en egen vegansk meny i 2016 og siden det har vi innført mange flere tiltak som for eksempel slutte med sugerør, redusere alt vi kan tenke oss av engangsemballasje og har nedbrytbare take away containers. Gjennom å gjøre enkle grep har vi redusert blant annet over 50.000 engangslys i året, noe som genererte enormt mye søppel, og har en årlig besparelse på over 200.000 kroner på grunn av dette. Det er jo maks inspirerende at bærekraftige løsninger også er supersmarte og kostnadsbesparende.

ASIA har også forpliktet seg til å redusere matsvinn med 20% innen 2020 gjennom initiativet «Kutt Matsvinn». De oppfordrer alle bedrifter til å ta små grep.

– Alle bedrifter har et samfunnsansvar og må engasjere seg i det som skjer i omverden. Det er litt passé å sitte på hver sin tue og bare bry seg med seg og sitt og hvordan man selv kan være best. I den verden vi lever i nå, bør vi være flinkere til å gå sammen om å nå mål som er positivt for alle. Og miljø og klima er helt klart noe som burde oppta alle for å sikre en bra fremtid med lønnsomme og bærekraftige bedrifter.

LES MER OM TILTAKENE TIL ASIA HER

LES MER OM CHOOOSE HER.