Nå kan du reparere og sy om klær på Aker Brygge

Reparasjon er et viktig tiltak for å forlenge levetiden til klær og oppmuntre kundene våre til å ta vare på det de har

Dirk Roennefahrt, country manager H&M Norge

Trenger du å sy om en bukse? Eller endre snittet på dressjakken? Kanskje du har et skjørt med spjæret glidelås?

I samarbeid med det norske gründerselskapet Repairable kan du nå levere ødelagt tøy hos H&M Aker Brygge, få det fikset og så plukke det opp, ferdig reparert i butikken.

– Reparasjon er et viktig tiltak for å forlenge levetiden til klær og oppmuntre kundene våre til å ta vare på det de har. Nyåpningen av H&M-butikken på Aker Brygge illustrerer spennende tider for oss, hvor vi tilpasser oss de digitale endringene og har et stort fokus på å skape en moderne, relevant, inspirerende og god handleopplevelse for kundene våre. Samtidig endrer vi oss mot en 100% sirkulær og klimapositiv forretningsmodell, og dette vil også gjenspeiles i butikkene våre, sier Dirk Roennefahrt, country manager H&M Norge.

 


Dette er også nytt i H&M-butikken:

  • Eget “Service-område” for kundene, som vil bestå av prøverom, reparasjonstjenester og «Click-and-Collect» som lanseres i uke 48; en tjeneste der kundene kan bestille varer på nett og hente i butikk.
  • Sortimentet er tilpasset den lokale kunden, altså Aker Brygge-kunden. Dette betyr at butikken blant annet får et eget Premium-sortiment, tidløse plagg med materialer av høy kvalitet.