På jobb med: Elle Norge

PÅ JOBB MED: ELLE

Det jobber over 4000 mennesker på Aker Brygge; advokater, kreatører, selgere, grundere, markedsførere – you name it! Men hva driver de egentlig med i hverdagen? I serien ‘På jobb med…’ blir vi litt bedre kjent med en rekke inspirerende personligheter på brygga.

TRE KJAPPE

Hvem: Caroline Skjelbred (34)
Hva: Kommersiell Content Creator
Hvor: ELLE, Aker Brygge

BRYGGAS SMIL

Solstrålen Caroline er det vanskelig å ikke legge merke til når hun kommer gående nedover Holmens gate på vei til jobb hos ELLE. Vi møtte henne for å se hvordan hverdagen er i et av norges største magasiner.


 

Hva gjør du i ELLE?

– Jeg jobber som kommersiell content creator der jeg holder i det kommersielle som skal produsere på ELLE.no, i magasinet og på sosiale medier.

Hva er det beste med jobben din?

– Det er en spennende og kreativ jobb, med utrolig fine kollegaer, der jeg i tillegg jobber med en av verdens sterkeste merkevarer, nemlig ELLE.

Hvordan fikk du jobb i ELLE?

– Etter fullført Bachelor i Design Management fra Parsons i Paris, og et internship hos motehuset Balmain så kom jeg inn på et internship i ELLE.  Og vips, en reality tv-serie senere (OsloGirls) så var jeg ansatt.

Hvilke tre ting gjør du først når du kommer på jobb om morgenen?

– Lager meg en deilig te, sjekker Trello for hva som skal ut på nettsiden og går gjennom dagen med Johanna som er markedsjef i ELLE.

Utdannelse er viktig, i et hav av bloggere og influencere så er det fint å ha litt tyngde å stå på

Hva er den største utfordringen du har møtt i jobbsammenheng?

– Logistikk generelt. Vi jobber i team så alt avhenger av at alle jobber sammen, fra postmannen til Italia som sender en cover-look i tide til Norge, slik at vi får fotografert den. Eller når vi skal jobbe med bloggerne våre og de leverer i tide materiell som vi trenger. Deadlines har vi hver eneste dag og tiden strekker ikke helt til noen ganger.

Hvilke tips vil du gi til unge som ønsker å jobbe i magasin? 

– Utdannelse er viktig, i et hav av bloggere og influencere så er det fint å ha litt tyngde å stå på. Hvis man vil bli stylist er det bare å lage mange spekk jobber, sende inn porteføljen sin til magasiner og byråer, ta noen internships og skape et kontaktnettverk. Være hardtarbeidende og positiv hjelper mye på veien.

Hvordan vil du beskrive hverdagen på innsiden av Norges største motemagasin?

– Det er hektisk med ELLE.no, magasinet og den kommersielle avdelingen som jeg jobber i. Saker publiserers, og markedsføringsplaner for eventer og sosiale medier planlegges. Vi har også en haug av møter med annonsører.  Det går litt i ett, men vi prøver å ta en hverdagspause etter jobb av og til og nyte noen glass og en matbit sammen her på Aker Brygge.

CAROLINES DAG TIME FOR TIME: 

06:15 – Alarmen ringer

06:30 – Lufter Coucou og Bell – mine to yorkies

07:00 – Trening på Barrys BootCamp

08:15 – En kjapp tur hjem, dusjer, og gjør meg klar for jobben

09:15 – På Plass på kontoret med en peppermynte te i hånden (min favoritt om dagen)

10:00 – Møte med Off Market

11:00 – Legge ut sak om Jamies Italian på elle.no

13:00 – Lunch

14-17:00 – Tar bilde av Carolines Bord til ELLE Januarutgaven med Live Brekke

18:00 – Gå tur med hundene, kjøper mat og gleder meg til middagskos med kjæresten.


 

DU VIL OGSÅ LIKE:

PÅ JOBB MED: LATTER

Kunne du fått et helt publikum til å le, gang etter gang? Det må en komiker få til.

LES MER

Read article "PÅ JOBB MED: LATTER"

På jobb med: God Morgen Norge

Mens de fleste av oss ligger i dyp søvn, ringer klokken til Peter 04:30 hver dag.

LES MER

Read article "På jobb med: God Morgen Norge"

På jobb med: SPLAY NORGE

Splay jobber med unge voksne som har blitt superstjerner på sosiale medier.

LES MER

Read article "På jobb med: SPLAY NORGE"

På jobb med: MARVELOUS

Kampanjer, sosiale medier og kundemøter.

LES MER

Read article "På jobb med: MARVELOUS"

På jobb med: United Influencers

United Influencers hjelper små og store bedrifter med å markedsføre seg gjennom profilene som de representerer

LES MER

Read article "På jobb med: United Influencers"

På jobb med: Swedish Match

Stillingsbeskrivelsen er kort fortalt: ting mamma ikke forstår.

LES MER

Read article "På jobb med: Swedish Match"