Bydelsliv & Nærområdet Musikk & Underholdning Teknologi & Gadgets

På jobb med: United Influencers

Det jobber over 4000 mennesker på Aker Brygge; advokater, kreatører, selgere, gründere, markedsførere – you name it! Men hva driver de egentlig med i hverdagen? I serien ‘På jobb med’ blir vi litt bedre kjent med en rekke inspirerende ansatte på brygga.

DELTE MENINGER.

Andreas i United Influencers hjelper små og store bedrifter med å markedsføre seg gjennom profilene som de representerer. For sånt blir det ”likes” og klikk av.


CV

Hvem: Andreas Rosendahl
Hva: Kommersiell rådgiver i United Influencers.
Hvor: På Aker Brygge.

 

Hva jobber du med, i kortversjon?
– Jeg jobber med influencers marketing, som kommersiell rådgiver. Kort fortalt, så er vi et mediehus med en stall av kjendiser, opinionsledere og profiler som har et dedikert og trofast publikum på sosiale medier. Som kommersiell rådgiver hjelper jeg bedrifter med å markedsføre seg gjennom våre profiler, med tydelige og kostnadseffektive strategier, etter kundens behov. Ett eksempel på et samarbeid vi står bak er det mellom Camilla  ”Treningsfrue” Andersen og G-sport.

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Hvordan endte du opp i denne stillingen?
– Jeg ble faktisk anbefalt av en ansatt i United Influencers om å søke på den ledige stillingen som kommersiell rådgiver. Etter tre svette intervjuer så ble jeg ansatt.

Var det dette du så for deg at du kom til å jobbe med, da du var liten?
– Haha, nei. Jeg skulle bli hockeyproff i New York Rangers, men den plassen tok Zucca i stedet…

Hva gjør du på en typisk dag her?
– Jeg sitter i møte med markedssjefer for ulike bedrifter og diskuterer deres behov og hva de trenger hjelp med. Etter møtet setter jeg meg i fred og ro, henter fram mine kreative sider og skreddersyr et bra konsept, som jeg senere i uka presenterer for kunden.

Hvor mange kaffekopper går med?
– Jeg har faktisk sluttet å drikke kaffe, men i stedet blir det en Pepsi Max eller sju i uka…

Hva er din favoritt arbeids-spot på brygga?
– Det må jeg si er ute på brygga ved isbarene, der de tøffe strandstolene i tre finnes. Der pleier jeg å sitte om sommeren og tenke ut bra konsepter til kunder.

Karrierehøydepunktet, så langt?
– Når jeg var på kundemøte i Stockholm, med en av Sveriges største bedrifter, og fikk markedsdirektøren til å forstå at United Influencers og Influencers Marketing er en veldig effektiv måte å markedsføre seg selv på.

Hva håper du på å oppnå, mens du er i dette bygget?
– Jeg vil hjelpe så mange bedrifter i Norge som mulig; store og små, nyetablerte og markedsledende. Den beste følelsen får jeg når kunden blir begeistret over et vellykket samarbeid, og man kjenner at man som rådgiver har vært til stor hjelp.

En dag i livet til Andreas:

08:55 – Klar for en spennende arbeidsdag.

09:00 – Morgenmøte med hele bedriften.

10:00 – Lager konsepter til kunden.

11:30 – Lunsj i kantinen.

12:30 – Kundemøte.

13.30 – Kreativ Workshop

15:00 –  Presenterer et ferdig konsept til kunde.

17:00 – ”Slapper av” i sofaen på jobben.

19:00 – Hockey på Frogner.

22:00 – Noe å spise, mens jeg slapper av foran TV-en.

 

6 Snapshots

 
1 2
Sånn det ser ut når Andreas ankommer jobben. Morgenmøte.
4
Chiller fem minutter med kollega Amanda. Anja Johansen og Lene Orvik sitter og blogger.
5 6
Lager konsept til kunde. Litt kveldshockey på Frogner.