26
nov

Digital kunstutstilling

Design- og teknologistudioet Uppercase og JCDecaux har gått sammen for å skape Out of Office - en utendørs utstilling for digital kunst og grafikk på Aker Brygge.

Søndag 26. november vil alle de 32 JCDecaux-skjermene på Aker Brygge få en helt ny funksjon. Reklamen skrus av og blir erstattet med nyskapende arbeider innen animasjon, 3D, 2D, Motion Graphics, Stop Motion og Code Motion.

"Vi har allerede mottatt bidrag fra anerkjente kunstnere og designere som Dirk Koy, Ines Alpha og MELT, men fremfor alt ønsker vi å fremme det kreative miljøet i Norge og oppfordrer derfor alle til å sende inn bidrag til utstillingen." Sier Leo Brunvoll fra Uppercase.

Besøkende til bydel Aker Brygge vil m.a.o. få muligheten til å oppleve noe nytt, spennende og litt annerledes denne søndagen i november!

"Det lages allerede masse god reklame tilpasset våre digitale reklameflater. Med Out of Office gir vi kunstnere, designere og kreatører en mulighet til å utfolde seg. En mulighet til å leke, og en mulighet til å vise frem teknikker og arbeider de er spesielt stolte av. Vi håper at dette vil inspirere til å tenke nytt og kanskje bringe oss litt videre." Uttaler Jo-Øystein Slinde i JCDecaux.

Ønsker du å ta del i utstillingen?
Frist for å sende inn bidrag er 29. oktober og gjøres på ooo-exhibition.com.

Foto: Kampanje

Publisert 18.09.2023